Rodzajów zawieszeń samochodowych jest kilka. Rodzaje te różnią się od siebie skomplikowaniem i stabilnością, jak i docelowym miejscem montażu. Belka skrętna jest standardowym rozwiązaniem jeżeli chodzi o zawieszenie tylnej osi. Wielowahacz jest rozwiązaniem, które może być stosowane zarówno na przedniej,…
Tuleje poliuretanowe – czy warto je stosować?

Tuleje gumowe w zawieszeniu mają za zadanie tłumić wszelkie mikrodrgania których nie wytłumiły amortyzatory lub opony. Guma niestety nie jest jakoś super wytrzymała przez co z czasem parcieje, co powoduje brak amortyzacji. Wytrzymalszym rozwiązaniem jest zastosowanie tulei poliuretanowych, które są…
Zestawy obniżające zawieszenie – czy warto?

Zestawy zawieszenia obniżające wysokość pojazdu zdobywają popularność. Wszyscy fani usportowionej motoryzacji poszukują zestawów obniżających prześwit samochodu. Co dają zestawy tuningowe? Czy prawdą jest, że obniżenie pojazdu wpływa na jego przyczepność oraz precyzję prowadzenia? A może jest to tylko agresywniejszy, bardziej…
Jak poznać uszkodzony amortyzator?

Amortyzatory posiadają dwie sprzeczne ze sobą funkcje. Amortyzator ma za zadanie przyciskać koło do ziemi, dzięki czemu ma ono najlepszy możliwy kontakt z podłożem. Drugim zadaniem amortyzatorów jest niwelowanie drgań, które są nieprzyjemne dla pasażerów. Amortyzator zatem, dba o bezpieczeństwo…