Posted by geometria.pl Badanie zbieżności

Nowoczesne maszyny do badania geometrii 3D firmy Hunter

System diagnostyczny HUNTER służy do kompleksowego badania układu jezdnego samochodów i jest centralnym urządzeniem w nowoczesnym warsztacie samochodowym. Jednostka sterująca HUNTER WA pobiera, koordynuje, przetwarza i pozwala zarządzać na różnych poziomach dostępu wieloma urządzeniami diagnostycznymi. Dostęp do danych, urządzeń i rezultatów pomiarów zarówno w jednym serwisie jak też w sieci.

Obszary działań systemu diagnostycznego

Zadania jakie wykonuje system diagnostyczny można pogrupować w cztery obszary działań. Budują one przestrzeń wspólną, dają użytkownikom do dyspozycji narzędzie na takim poziomie, jakiego do tej pory nikt nie był w stanie osiągnąć.

  • Identyfikacja pojazdu i diagnoza układów (kierowniczego, zawieszenia – szybki pomiar geometrii kół, test akumulatora, skan kodów błędów OBD II, stan opon, układu hamulcowego) w samochodach podczas procedury tzw. aktywnego przyjęcia do serwisu. Trzeba podkreślić, że czas trwania w najbardziej rozbudowanych systemach zawiera się w zakresie od 1 do 5 minut i nie wymaga specjalnego stanowiska. W systemach bezdotykowych (autonomicznych) czas od pomiaru (który odbywa się bez zatrzymywania pojazdu podczas wjazdu do serwisu) do uzyskania rezultatów pomiarów wynosi 3–7 sekund.
  • Regulacja i pomiar geometrii ustawienia kół w samochodach osobowych, dostawczych, SUV, z wykorzystaniem technologii (np. 3D), procedur opatentowanych przez firmę HUNTER oraz fabrycznych lub niestandardowych regulatorów kątów.

System WA/WA (HD)

HUNTER WA pracuje pod kontrolą systemu operacyjnego Windows oraz programu użytkowego WinAlign® lub WinAlign® HD zawierającego:

  • dane pojazdów,
  • ilustracje i procedury pomiarowe w wersji polskojęzycznej,

Z jednostkami WA stosowane są:

  • głowice cyfrowe DSP700,
  • kamery cyfrowe HawkEye – wyposażone w matryce CMOS o bardzo wysokiej czułości i rozdzielczości:
    • HS221 z tarczami pomiarowymi HD typu 2E,
    • HE421 Elite™ z tarczami pomiarowymi TD Elite™ (typu 3E) oraz WATD Elite™ (typu 4E).

Z jednostkami WA(HD) stosowane są głowice cyfrowe DSP700T.

Przykładowy model Hunter WA + HE421 Elite™

Model ten wykorzystywany jest przez poznańską Okręgową Stację Kontroli Pojazdów Auto Zyk.
Komputerowy system do pomiaru i regulacji geometrii ustawienia kół i osi pojazdów działający w technologii 3D. Zakres pomiarowy wyznacza średnica koła 37” oraz rozstaw osi 5,3 m, co pozwala na pracę ze wszystkimi samochodami osobowymi oraz dostawczymi. Urządzenie jest gotowe do włączenia do sieci ASA-Network (Certyfikat nr 0111A0004 HUN) i kompatybilne z programem ELSA, co pozwala na pełną integrację z komputerową, sieciową bazą danych. W zestawie są:

  • 4 uchwyty QuickGrip,
  • 3 zestawy „pazurów”,
  • 4 adaptery do głębokich obręczy,
  • 4 wieszaki tarcz.

Jednostka sterująca WA/WQ 560/670/580 zawiera:

  • komputer PC z systemem Windows PL,
  • osprzęt komputerowy:
    • monitor,
    • klawiatura PC,
    • mysz przemysłowa,
    • drukarka,
  • program użytkowy WinAlign® (do pojazdów o dmc do 3,5 t),
  • blokadę pedału hamulca i blokadę kierownicy,
  • 4 kamery CMOS HawkEye Elite®,
  • Tarcze TD Elite™.

Korzystanie z tego sprzętu daje ogromną oszczędność czasu na każdym etapie procesu technologicznego. Jest dużo tańsze niż suma pojedynczych urządzeń wykonujących podobne zadania.

Tags:

About Author